Puno, Titicacameer & Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Tessa Berg - WaarBenJij.nu Puno, Titicacameer & Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Tessa Berg - WaarBenJij.nu

Puno, Titicacameer & Arequipa

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

12 Februari 2014 | Peru, Arequipa

Het is weer tijd om wat van mij te laten horen. Donderdag ochtend om 8:00 de bus genomen van Cusco naar Puno. Om 15:00 aangekomen in Puno. Jeetje Puno is geen mooie stad... MAAR er is wel feest! Grote optocht door de stad heen met fanfares, dansers en vuurwerk en allemaal verkleed. Ik heb ondertussen al door dat de feesten hier in Peru gemiddeld 4 dagen duren en ja hoor, de hele nacht en de hele dag door feest.
Toeristen komen vooral naar Puno voor het Titicacameer, het hoogst gelegen meer ter wereld (ik ben even vergeten hoe hoog ook al weer precies, maar rond de 3800 meter). Eerst met de boot naar de drijvende rieteilanden. Indrukwekkend en onvoorstelbaar dat mensen hier echt leven. We hebben uitleg gekregen over hoe de eilanden zijn gemaakt. Daarna een boottocht van 3 uur naar het eiland Amantani. Hier hebben we kennis gemaakt met ons gastgezin waar we de avond zouden blijven slapen. Na de lunch naar de top geklommen van het eiland om de zonsondergang te zien. Leuk idee, maar met de grijze donder wolken aan de overkant was de zon ver te zoeken. Wel mooi om de bliksem te zien (ver weg, toen nog...) op het andere eiland en op het meer. Het meer is trouwens zo groot dat je denkt dat het de zee is en je weer op zeeniveau bevind, maar zodra je een paar stappen hebt geklommen wordt alweer gauw duidelijk hoe hoog je zit. Na de zonsondergang weer terug naar je eigen familie om te eten. Ik zat samen met nog twee andere van onze groep en de rest zat bij een andere familie. Na het eten werd gevraagd of we naar het feest toe wilden. Natuurlijk! Dus wij werden in traditionele klederdracht gehesen om vervolgens op het feest 'traditioneel' te dansen. Lachen!
Terug in Puno nog even genoten van het feest en op zondag de bus genomen naar Arequipa. Een prachtige rit door de bergen en een mooie zonsondergang. Tijdens de rit van Cusco naar Puno kwam je ook langs dorpen die erg arm waren, dat is wel een verschil met Cusco zeg. Veel afval ook op straat, zonde....
De volgende dag Arequipa eens goed bekeken. Minder mooi dan ik had verwacht. Ik had verhalen gehoord dat Arequipa erg mooi was en samen met Cusco de belangrijkste stad is van Peru, dus ik had hoge verwachtingen. Maar helaas. Het grote plein is wel erg mooi en er zijn ook veel kerken en kloosters en mooie gebouwen, maar over het algemeen vind ik het tegenvallen. De straten en 'normale' huizen vind ik toch minder mooi. Vandaag ook nog rondgelopen en lekker op een pleintje gezeten en veel kerken en kloosters bezocht. En ik heb de kalverstraat van Arquipa ontdekt!
Morgen begint mijn 3-daagse trekking door de Colca Canon. Ik word vannacht om 3:00 opgehaald (gekke werk). Ik ben erg benieuwd naar deze trekking, maar ik heb er na de Incatrail volle vertrouwen in. Het weer hier in Arequipa is trouwens prachtig! Ik moet me wel 8x op een dag insmeren met factor 45.
Zaterdag vertrek ik weer naar Cusco. Daar heb ik nog 3 dagen voor ik weer vertrek naar Nederland, dus nog even genieten!!

Liefs, Tessa

  • 12 Februari 2014 - 06:09

    Janny En Ad:

    Lieve Tessa,
    Ik denk dat ik de eerste ben die dit verslag leest. Het is 6.00 uur 's morgens en ben al wakker :-)
    Leuk om je blog weer te lezen. Zo te zien op de foto's is het er erg druk in de straten tijdens die feesten.
    Je kent alle heiligen inmiddels, denk ik, haha.
    Succes met de trekking door de colca canon !
    liefs, mama en papa

  • 12 Februari 2014 - 07:42

    Frank:

    Lieverd,

    Jammer dat Arequipa wat tegenvalt, het klonk juist zo mooi. Maar goed, je krijgt er wel lekker weer voor terug (iets wat wij hier niet hebben). Goed ook dat je foto's beginnen met een souvenir winkel, lekker toepasselijk voor jou!
    Veel succes in de canyon en hopelijk blijft het daar ook mooi weer.

    Kus,
    Frank

  • 12 Februari 2014 - 15:24

    Paula Bos:

    Hai Tessa,

    Wat doe jij zo veel verschillende indrukken op.
    Deze reis is zo divers samengesteld, heel bijzonder!
    Je zal daar nog lang van kunnen nagenieten.
    Ik krijg er gewoon de reiskriebels van, haha.

    Trekt het Hollandse je nog wel?

    lieve groetjes van Paula

  • 12 Februari 2014 - 20:00

    Sub:

    ik zat eigelijk te hopen op een foto van jou in traditionele kledingdracht...

  • 14 Februari 2014 - 08:15

    Brechje:

    Hi Tes,

    Wat heerlijk om over jouw avonturen te lezen! Ik vind het echt heel stoer hoe je heel Peru doorreist! Ik vind je foto's trouwens ook heel mooi.... misschien een idee voor een carrière switch... reisfoto's maken?

    Liefs, Brechje

  • 15 Februari 2014 - 22:27

    Paula:

    Lieve Tessa,

    De tweede trekking is je ook heel goed bevallen. Nu waarschijnlijk al weer terug in Cusco, daar waar de reis een aantal weken geleden begon. Geniet nog even van de zon want hier regent het op dit moment en vergeet niet alle gaatjes van je tassen met prachtige Peruaanse herinneringen te vullen.

    Liefs
    Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2014

Back in Cusco

12 Februari 2014

Puno, Titicacameer & Arequipa

03 Februari 2014

Lama family to Machu Picchu

28 Januari 2014

Maras y Moray

21 Januari 2014

zonnenschijn & regenbui
Tessa

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 4212

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: