Maras y Moray - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tessa Berg - WaarBenJij.nu Maras y Moray - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tessa Berg - WaarBenJij.nu

Maras y Moray

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 Januari 2014 | Peru, Cuzco

Daar ben ik weer. Afgelopen week in het weeshuis gewerkt, en deze week alleen nog vandaag en morgen, want donderdag begin ik met de Incatrail. Het is/was leuk om in het weeshuis te werken, maar soms ook wel vermoeiend en verbazingwekkend. Zo had er een meisje tijdens verstoppertje spelen op haar verstopplek gepoept (en nee ze had zich niet op de wc verstopt) en het meisje dat de eerste dag op mijn schoot had geplast was vrijdag plotseling weg en niemand wist waarom of waarheen. Dat komt dan wel hard aan. Maar er zijn ook zoveel leuke momenten. De kinderen vinden het geweldig als we bellenblaas meenemen en gisteren gingen we een soort van rugby doen met balletjes die ik had meegenomen en je wordt altijd vriendelijk begroet met een dikke knuffel en ook weer als je weggaat.
Verder leuke dingen gedaan met mijn huisgenoten (lekker wezen eten en de stad ingegaan, dingen bezocht etc.) en in het weekend salsalessen gevolgd en uitgegaan. Zaterdag ben ik naar Maras, Moray en zoutvelden gegaan. Allemaal heel indrukwekkend! De zoutvelden waren echt enorm en Moray was ook heel mooi (ik zal wat foto's toevoegen). Moray zijn Inca terrassen die in een ronde vorm zijn gemaakt. Verder had ik ook echt geluk met het weer! (Helaas weer verbrand)
Gisteren weer wezen voetballen. Dit keer waren we met veel meer mensen en speelden we tegen het Peruaanse team (zijn zwaar ingemaakt, maar het was leuk). Daarna nog naar een bar geweest met een bandje die aan het spelen was en de eigenaar was jarig, dus één groot feestje.
Verder ben ik me al een beetje aan het voorbereiden voor de incatrail. Regenbroek en zonnebrand factor 50 gekocht. Nu lekker in de zon aan het zitten en straks weer op pad naar het weeshuis. Kort verslagje dit keer.

Liefs, Tessa

  • 28 Januari 2014 - 19:12

    Sub:

    succes met de trail!

  • 28 Januari 2014 - 19:52

    Frank:

    Dan ook een korte reactie. kus.

  • 28 Januari 2014 - 19:57

    Frank:

    Sorry flauw. Poepen in de huiskamer.... misschien bereid ze je voor voor het gebrek aan toiletten en douches op het incatrail, zelfde voor het plasmeisje, misschien is die nu wel het incatrail aan het lopen, dat ze daarom weg is. En dan ben je ook nog aan het zonnen, met je regenseizoen. Het klinkt daar top, en heel veel succes met het lopen vanaf donderdag!

    Zoen.

  • 29 Januari 2014 - 00:07

    Paula:

    Hoi Tessa,
    Heb vanavond op internet gekeken wat je vanaf donderdag tijdens de INCAtrail - richting de ruines van Machu Picchu gaat beleven. Je stijgt tot ongekende hoogtes en ziet geweldige dingen. Je bent een kanjer hoor. Verheug me nu al op je volgende reisverslag met foto's. Heel veel plezier en wandel ze.
    Lfs. Paula

  • 29 Januari 2014 - 14:59

    Janny En Ad:

    Lieve Tessa,

    Vreemd, wij hadden geen melding in onze mail van een nieuw verslag ?? Ik zag het toevallig net toen ik je tweede verslag nog eens opende voor Bianca ( van mijn werk, die ook in Peru is geweest ). Of zijn we verdwenen uit je mailinglist ?
    Spannend hoor, morgen starten met de inca-trail. We leven met je mee. Vergeet je blarenpleisters niet !
    Ik hoop dat je er erg van geniet, niet te veel regen hopelijk. Maak mooie foto's (om ons jaloers te maken ) en we horen i.p. na de incatrail weer van je.
    succes !!!!

    Liefs en dikke kussen, mama en papa

  • 29 Januari 2014 - 17:14

    Tessa Van Den Berg:

    Hmm... dat is raar mam. Jullie staan wel gewoon in de maillijst. Hopelijk lukt het volgende keer wel weer gewoon. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2014

Back in Cusco

12 Februari 2014

Puno, Titicacameer & Arequipa

03 Februari 2014

Lama family to Machu Picchu

28 Januari 2014

Maras y Moray

21 Januari 2014

zonnenschijn & regenbui
Tessa

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 4213

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: