Bienvenido a Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tessa Berg - WaarBenJij.nu Bienvenido a Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tessa Berg - WaarBenJij.nu

Bienvenido a Cusco

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 Januari 2014 | Peru, Cuzco

Nou hier is hij dan, mijn eerste blog vanuit Peru. De vliegreis was erg lang, maar goed te doen. Eerst naar Madrid gevlogen, daar op het vliegtuig naar Lima gestapt (12,5 uur zonder films of iets dergelijks, maar heb wel kunnen slapen). In Lima moest ik 7h wachten op mijn vlucht naar Cusco. Aangekomen in Cusco liep ik vol verwachting naar buiten om daar iemand te zien met mijn naam op zijn/haar bordje, maar helaas.... Niemand met een bordje 'Tessa van den Ber'g. Gelukkig had ik telefoonnummers van de organisatie en was er een aardige Peruaan van wie ik de telefoon mocht lenen. 20 minuten later werd ik dan toch opgehaald. Ik werd gelijk naar mijn appartement gebracht en moest mijn spullen neerzetten en hop weer mee met de oriëntatietour. Daarna kon ik rustig mijn spullen uitpakken en eindelijk douche.
Ik zit in een appartementje wat ik op dit moment deel met 3 huisgenoten (er is plek voor 8, komende week komen er nog 4 nieuwe mensen bij). Ons appartement is boven de school, dus mocht ik mij een keertje verslapen kan ik zo me bed uit rollen en aanschuiven in de les. Ik heb tot nu toe twee Spaanse lessen gehad. Gelukkig kan onze leraar ook Engels, want de andere leraren kunnen alleen Spaans. Maar toch blijft het erg lastig en veel informatie. Vandaag heb ik wel in een winkeltje alles in het Spaans gezegd, daar ben ik erg trots op. De lessen zijn in de ochtend van 8:30 tot 13:00, met een half uur pauze. In de middag heb ik alle tijd om in Cusco rond te lopen (alleen, met andere na de les of mijn huisgenoten) Ik doe het nog wel rustig aan, want ik merk toch wel dat ik erg hoog zit (3300 meter). In het begin had ik elke dag wel hoofdpijn en merkte ik het soms met diep inademen, dat dat lastig was. Maar ik ben onder tussen al aardig gewend (de coca-thee helpt ook erg goed!). Ik heb al een lijstje met dingen gemaakt die ik hier graag wil zien. Vandaag ben ik met Jamie (huisgenoot) naar de 'Tempel van de zon' geweest. Nu staat er een kerk op, maar die is gebouwd op de 'tempel van de zon die de Inca's hebben gebouwd.
Het weer hier in Cusco is tot nu toe verbazingwekkend goed! Ik heb ook al te horen gekregen dat ik erg bof en het normaal niet zo is rond deze tijd. Tot nu toe heeft het 1x aan het einde van de middag geregend. Vooral vandaag was een erg mooie dag! T-shirt, slippers en ja zelfs de zonnebrand konden uit de tas worden gehaald! Zodra de zon hier schijnt moet je je wel gelijk insmeren want hij is erg sterk.
Verder lopen hier veel vrouwen in originele klederdracht rond met een alpaca (soort kleine lama en meer wol) bij zich, waar je als toerist dolgraag mee op de foto wilt (tegen betaling natuurlijk).
Nou dit was het wel zo'n beetje tot nu toe (waarschijnlijk bedenk ik straks nog allemaal dingen die ik ben vergeten te schrijven, maar dan heb ik ook nog wat dingen om thuis te vertellen).

Kus, Tessa

  • 15 Januari 2014 - 07:14

    Janny En Ad:

    Lieve Tessa,
    Leuk om ook op deze manier wat van je te horen.
    We denken veel aan je. Houd ons op de hoogte van je belevenissen. We horen ze graag !
    hasta la proxima vez !
    Dikke kussen,
    Mama en papa

  • 15 Januari 2014 - 10:33

    Frank:

    Daar is ie dan, je eerste reisforumbericht. Heel fijn om ook via deze weg van je te horen/lezen.
    Wel jaloers, het klinkt als een hele mooie stad en dan heb je ook nog eens goed weer, Bofkont.
    Felicitados met je gehele winkelbezoek in het Spaans, ben nu wel nieuwsgierig wat je hebt gekocht.
    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt!

    Kus en liefs,
    Frank

    P.S. Goed geschreven weer

  • 15 Januari 2014 - 14:47

    Jan Kees:

    Hoi Tessa,

    Goed dat je het al naar je zin hebt. Nog geen heimwee? Leuk verslag, ik krijg acuut zin om weer naar Peru te gaan. Geeft Milli nog les op de school. Ik weet dat Lisanne langere tijd van haar Spaans had gehad en ik heb haar ook een paar keer ontmoet.
    Geniet en ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Groet,
    Jan Kees

  • 18 Januari 2014 - 19:22

    Tessa:

    Hoi Jan Kees,

    Mili werkt hier denk ik niet meer, ik heb haar nog niet gezien of haar naam horen vallen. Leuk dat je mijn blog ook leest. Veel plezier in Thailand!

    Groetjes Tessa

  • 19 Januari 2014 - 17:20

    Daan En Lotte:

    Hoi Tess!!

    Wat een mooi verhaal en wat een schitterende foto's. We volgen je aandachtig hoor. Waarschijnlijk weet je nu al je weg een beetje te vinden daar in Peru en spreek je inmiddels een behoorlijk woordje Spaans na al die lessen. Er was deze week toevallig een stukje bij dwdd over Peruaans eten (geen cavia's gelukkig). Bevalt het allemaal in het appartementje? Lukt het een beetje met koken bijvoorbeeld?

    Leuk dat je ook op Facebook de foto's zet :) We hopen nog veel te zien en te horen!

    Kussen,
    Daan en Lotte

  • 20 Januari 2014 - 21:51

    Paula:

    Hallo Tessa,

    Heerlijk je verhaal en foto's. En zoals ik gehoord (via Frank natuurlijk) en gelezen heb al helemaal gewend. Vandaag de eerste dag met de kinderen en alle communicatie in het Spaans?
    Wat het weer betreft, je krijgt wat je verdiend! Hoop dat het zonnetje blijft schijnen en anders breit iemand zeker een wollen truitje voor je.
    Blijf je op de voet volgen.

    Lieve groeten
    Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2014

Back in Cusco

12 Februari 2014

Puno, Titicacameer & Arequipa

03 Februari 2014

Lama family to Machu Picchu

28 Januari 2014

Maras y Moray

21 Januari 2014

zonnenschijn & regenbui
Tessa

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 4209

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: